יום חמישי, 27 בפברואר 2020

הלכה לאיבוד התמימות

אם בעבר אירועים היו הרבה יותר תמימים וקטנים, היום הדברים השתנו.

אני זוכר שבתור ילד, אירועי בר מצווה היו נחשבים למשהו נדיר, לא כל אחד היה חוגג בר מצווה ומזמין את כל חברי הכיתה והשכבה שלו לאירוע החגיגי.

אירועי בר מצווה היו נחשבים לדברים יותר פשוטים ובסיסיים, לא כל אחד היה מחפש להפוך את הבר מצווה שלו למשהו שעוד לא נראה כמותו, שלא לדבר על אירועי בת מצווה שהפכו להיות אטרקציה מיוחדת לעשירים בלבד.

מעצבן אותי אירועי בת מצווה 

היום אירועי בת מצווה הפכו להיות משהו שנחשב כאטרקציה מיוחדת לעשירים בלבד, מה חושבת אותה ילדה שלהורים שלה אין את האפשרות לחגוג לה אירוע מפואר ומרשים במיוחד, כמו האירוע שעשו לחברה שלה, למה לעשות את הכל צנוע ופשוט יותר, למה היום הדברים האלו צריכים להיות תחרות.

למה צריכים להוסיף אטרקציות לאירועים כאלו יקרות, מה קרה לתמימות, מה קרה לכל הדברים הצנועים והפשוטים יותר, היום הדברים השתנו כל כך והפכו להיות רק תחרות "של מי יותר מפואר" זה רק גורם נזק, זה גורם לפערים החברתיים לגדול, במקום שהורים יחנכו לערכיות יחנכו להבנה של הילד שידע שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו את מה שיש לו, הם מחנכים רק לחומריות, להבנה שאירועים גדולים ומפוארים הם אלו שהופכים את הילד ליותר מקובל ואיכותי.

אז כן, תפסיקו כבר עם חגיגות הבת מצווה המפוארות האלו, תפסיקו להוציא לאנשים את העיניים, יש לכם כמה אלפי שקלים תתרמו אותם למטרה טובה אל תעשו מהם אירוע מפואר שאין לו שם ערך לילד, להיפך רק הופך את הילד ליותר חומרי.